január 23, 2008

Béesá

Van itt egy nagyszerű bejegyzés arról, hogy a finanszírozott kutatás mennyire pontatlan vagy részlehajló is lehet. Tényszerűen azt kérdőjelezi meg amit a BSA állít, miszerint a szoftverek legalizálása állami feladat lenne, hiszen gazdasági fejlődést hoz, a legaláis szoftverek új munkahelyeket teremtenek.

És itt van a BSA PR cikke. És a szponzorált kutatás.

Egy pár gondolat a dologhoz.

Ázsiában iszonyatos gazdasági fejlődést látok (saját szememmel láttam sok sok ottani országban, ott éltem). A kalózkodás is durva, szinte minden szoftvert másolnak. Ennyit a gazdaságot visszavető hatásáról a szofverkalózkodásnak.

Vajon a BSA miért nem számolja azon gazdasági károkat, amelyet azzal okozott, hogy hivatalt játszva (APEH-re hivatkozva, amit az állami szerv ki is kért magának később), levelekt küldözgetett, és szoftvernyilvántartást kért. Ha én is írnék nekik, hogy írják össze mennyi szoftver és milyen sorozatszámmal van náluk a gépeken, vajon válaszolnának? (jogom nekem is pont ugyanannyi lenne kérdezni) Szóval a károkozás csak akkor rossz ha a tulajdonosokat éri, de nem baj ha a válalkozásokat? Jelzem, ha kérik tőlem, akkor szépen adok egy árajánlatot hogy mennyi idő és mekkora összegért tehetem ezt meg. :-)

Nincsenek megjegyzések: