március 10, 2006

Személyes


Érdekes dolog történt velem ma. Azóta is azon tanakodom hogy a bevásárlóközpont vagy az emberek közönye idegesített fel jobban.
Péntek esti forgalom a TESCO budaörsi áruházában. Hazafelé beugrottam. 18:25 körül a zöldséges részleg húsos felőlei oldalán egy nő felkiáltott:
- Rendőrség!!!!
Odanéztem, egy 30 körüli férfi fordult el tőle, a csaj kezében volt a pénztárcája, és mutatott arra a férfira akivel egy pillanatra farkasszemet néztünk. A férfi nem futva, de határozottan elsunnyogott. A nőre néztem, és megkérdeztem:
- Komoly? Tényleg el akarta lopni?
- Igen, kivette a táskámból a pénztárcámat!

Utánamentem. Fekete kabát, hátul kilógó narancssárga póló, nem is olyan nehéz zemmel tartani. Odafordultam egy biztonsági őrnek látszó férfihoz, aki telefonált. Később derült ki, hogy nem a boltban dolgozik, csak vásárolt. Közben szem elől tévesztettem a tolvajt. Visszamentem a nőhöz, akinek javasoltam hogy a pénztáraknál szóljunk a biztonsági őröknek. Ügyfélszolgálatos csajok (ebben a boltban a pénztársor közepén is van) el, majd visszajöttek. Semmi nem történik. Ennyi idő alatt a tolvaj simán kijutott... Pedig van adóvevője minden biztonsági őrnek. Később kiderült mire szolgál.
A majdnem meglopott nő közölte hogy sajnos mennie kell, várják, köszöni hogy segítettem, ennyi.

A történet innentől érdekes. Felháborít ha valaki valaki lopni akar, loptak már tőlem, törték fel az autómat, elemgem van hogy mindenki a vállát vonogatja ha ilyet lát. Fizettem, kimentem, és az első biztonsági őrtől megkérdeztem hogy merre van a főnöke. Elirányított a görög étterem mellett hátra. Kicsit keresgélni kellett, de betaláltam. Kopogtattam, benyitottam.
- Miben segíthetek? - szólt a benn ülő férfi. (benn ült egy piros inges valaki, ajtónak háttal, végig csendben maradt).
- Szemtanúja voltam egy lopásnak, pontosan tudom az időpontot és a helyszínt, nézzük meg a biztonsági kamera felvételét.
- Hogyan jött be ide?
- Gyalog. Egy kollegája megmutatta hová kell jönni.

Erre a férfi láthatóan ingerülten beleszólt a fülébe rakott adóvevőbe:
- Ki adta meg a vásárlónak hogy hol van a biztonsági szolgálat irodája? Jelentkezzen az aki megadta a vásárlónak.... Hányszor mondjam hogy ilyet nem lehet, először az operátornak kell tudnia mindenről, hogy valaki bejön ide, stb, stb, stb. Vagyis emberünket láthatóan nem zavarta hogy miért jöttem, ama szörnyűséges bűntettet akarta megtorolni hogy hogyan jutottam be oda.
- Ha megnézhetném felvételt, akkor meg tudnám mutatni ki volt, beazonosíthatnám.
- A kollegám azt mondja, hogy a kamerák valószínűleg nem arra néztek amikor a dolog történt - mondta ő.
(furcsa logika nem? Meg sem nézzük, de valószínűleg nem arra néztek)
- Szerintem meg meg kéne néznünk, biztosat akkor tudunk mondani.
- Sajnálom, nem segíthetek.

Na, agyam eldurrant. Ügyfélszolgálat, nehezen előkerítettük az ügyeletes vezetőt. Bemutatkozott, kedves volt, elmeséltem neki. Kértem hogy menjünk együtt, nézzük meg a tolvajt, pontos helyszín és időpont alapján menni fog. Sokáig telefonált, (melyben volt olyan is ami szerint elmagyarázta hogy ő a pult belső oldalán áll, a vevő odakinn, egyszer még a kabátom színét is bemondta), majd közölte vele, hogy a kamerák feltehetően nem arra néztek amikor ez történt, ott különben sincs kamera. Erre elmeséltem neki, hogy a manust egy darabig követtem, menet közben biztosan volt több kamera is.
De nem, nem tudott segíteni. Megbeszéltük hogy ha nem kapjuk el az embert, legalább az arca nincs meg, akkor jön holnap is. Holnap mást meg fog majd lopni. És akkor sikerrel. Vagyis ha egy vevő ellop egy túró rudit, akkor kötél általi helyben főbe, de ha valakit odabenn meglopnak, azt magasról szarja le a cég...
Felajánlotta, hogy kerítsem elő a nőt, felvesznek egy jegyzőkönyvet, budaörsi rendőrkapitányságon feljelentés. Én mondtam hogy azt nem. A nő már elment, a tolvaj ugyanúgy, egyszerűen meg kéne akadályozni hogy a jövőben ide jöjjön vadászni.
Közöltem vele, hogy most akkor ennyiben maradunk, olvasgassa az internetet, mert leírom.

Érdekes tanulmány volt. Nem is tudom hogy mi volt a tanulságosabb.
Az emberek gárgyú arca, amikor megtörtént az esemény, a hihetetlen közöny (máskor téged lopnak meg barom!), a Group 4 Securicor agyatlan biztonsági őre (a főnök), vagy a TESCO alkalmazottak arcátlan közönye.
Jelzem, az egész történetben az áruházvezető volt a legszimpatikusabb szereplő, ő megértett, de nem tudott mit tenni. A mellettünk álló G4S folyamatosan közvetített a főnökének, hallottam :-) felteszem a kamera EZT az adást vette rendesen.

A biztonsági őrök MINDEGYIKE vagy 50 év körüli, vagy 50 kiló alatti emberke volt, ha valaki csúnyán néz rájuk meghalnak ijedtükben. Max kisnyugdíjasokkal vagizhatnak erőből.
Feltehető hogy a biztonsági rendszer szar, és a kamerákon SEMMI nem látható. Ezért nem engedtek oda megnézni. Vagy csak a búrák vannak fenn, kamerával is TG módon figyelnek. Vagy benne van a bagázs, ők lopatnak. Bármi lehet. Az emberek közönye azonban riasztó volt. Ha veled történik meg ez, akkor sikoltozol??

Igazából a kép akkor vált teljessé (szürreális mint majdnem minden ma Magyarországon), amikor egy feket bömös rendszám nélkül befarolt a mozgássérült parkolóba...

Leközölte a Tékozló Homár is.

Nincsenek megjegyzések: