december 10, 2005

Kaja

Chips light. Már megint valami amit nem értek. Marketing őrület. Remélem lesz chips lájt disznósonkás és töpörtyűs ízben is. Mert anélkül nem az igazi!
Szeretném elmondani, hogy nincs semmi bajom a chips-szel (így kell írni, vagy úgy hogy chips-el, vagy úgy hogy csipszel?). Sült krumpli. A baj a mértéktelen fogyasztással van. De ez igaz bármire. A sült krumpli jó. Én legalábbi sszeretem. És valóban zsíros. Mert zsírban sül. De ezért finom. Most akkor a "kevesebbet eszem belőle" opció helyett lesz lájtos verzió, melyben 30%-kal kevesebb a zsír. Ollé. Mennyi is az a 30%?
A chip cca egyharmada zsír (és jó sós is, csak hogy fincsi legyen :-). Egy csomag mondjuk legyen 10 deka. Ebből 3 deka zsír. Vagyis 30 gramm. Ha ebből számolva 30%-kal kevesebb a lájt zsírtartalma, akkor abban nem 30g, hanem 20g. Megspóroltunk 10 grammot, vagyis 1 dekát!.
Vajaskenyeret kicsivel vékonyabban kenve ennyivel kevesebb jut a bendőbe.

Most akkor tényleg lájtosat kell enni, vagy ép ésszel egyszerűen megállni a második csomag felbontása előtt?
Szerintem az utóbbi.

Jelzem, a margarinos őrületet sem értem tisztán. Tudom, Omega 3, likoizé, proteinvédelem, meg nyavalya, viszont a vaj 100x finomabb :-) Ki kell venni a hűtőből 10 perccel előbb, akkor kenhető is.

Miért eszünk margarint? Mert egészségesebb - mondhatnánk gyorsan. Biztos? - kérdezem én :-)
Sokan nem tudják, de a margarint a kényszer szülte, Napóleon dolgoztatta ki a vajpótl ó készítményt, amely ehető, és alkalmas a katonák és a szegények táplálására. Azóta sokat változott, de mégis egy ipari kotyvalék, ki tudja milyen zsírok kerülnek bele. A vaj pedig jó esetben tejből készül.
Nem is tudom. Mindenesetre érdemes a wikipedia cikkét elolvasni.

Hol is jártam? Ja, a lájtos csipsz. Meg a margarin. Mit egyek vacsorára?

Nincsenek megjegyzések: