augusztus 21, 2006

Anyátok

A napokban már nem egyszer írtam arról hogy miért nem szeretem Budapestet és vezetőit.
Tegnap örültem hogy nem vagyok ott. Igaz, tüzijátékot egyszer néztem meg, akkor és ott eldöntöttem hogy utolsó alkalommal. Ez volt 15 ével ezelőtt.
15 év nem volt elég arra, hogy valami használható rendszert találjanak ki a város vezetői arra, hogy egy tüzijáték ne egész napos elfoglaltság legyen. Gigadugó, tömegnyomor, és innen csak idő kérdése volt hogy egyszer egy vihar miatt katasztrófa legyen a vége. Mert sokszázezer ember együtt egyszerre az biztos katasztrófa. Jó sokáig nem történt meg.
Most pedig indul a menetrend. Jajj, ki volt a felelős, intézkedések, szigor hogy ez legközelebb ne fordulhasson elő (mindig ez van, petárdagyárat is utána ellenőríznek szigorúan miután egy eldurrant nagyon durván)
Tegnap éjjel az egyik hírműsor elkezdte feszegetni a kormány felelősségét. Ki lehet találni a műsor politikai irányultságát. Mindegy, engem sokkal inkább az érdekel, hogy a város vezetése vajon mennyire volt felkészülve egy ilyen eseményre? Minden ekkora városnak van katasztrófaterve, kicsi, közepes és nagy balhékra. Most elindult a gépezet? Megtörtént? Végrehajtható-e a terv? Ha ilyen népsűrűséget hoz egy esemény, akkor mennyire volt biztosítva a mentők, tűzoltók haladása? Felkészülten várták a lehetséges eseményeket a kórházak? Tett valamit a város vezetése amikor a helyzet már feltételezhető volt (20 és 21:00 között)?

A mérleg: 3 halott, 300 sebesült (szerintem ez sokkal magasabb szám, csak nem a mentők látták el)

A főpolgármester elkezdte a felelős keresését. Gábor, TÜÜÜKKÖÖÖRR! És meg is van.


Itt egy topic
Itt egy blog
A CNN híre

Nincsenek megjegyzések: