május 17, 2006

Nagytestvér

Na, ismét egy Nagytestvéres sztori.
Az első érdekesség, hogy megbüntetett az APEH. Mert lüke módon a bevallásban tévedtem, és több Áfát fizettem be mint kellett volna. Igaz, visszakérni már nem tudom (majd lelakom), de mégiscsak büntetést érdemel az, aki hitelez az államkincstárnak nem?
Lemondva a fellebezési jogomról, azért kérelmeztem hogy engedjék el a büntetést, mert ugye jóhiszeműen történt a tévedés, rajtam kívül nincs károlsultja a hibának. Kedvesek voltak, felhívtak, és közölték hogy ha fenntartom a kérelmet, akkor rendben, fizessek be 5.000 Ft-ot illetékként, és majd eldöntik hogy igazam van-e vagy sem. Vagyis túlfizetettem 18 ezret, most adjak további 5ezret, és talán elutasítanak. Kösz.

Egyébként nem csak itt, de mindenütt érezhető hogy az állam készpénzigénye drasztikusan megnőtt. Feltehetően ki van adva minden területen hogy azonnal kasszírozzanak, mert kell a lé.
Mostanában mindenért büntetnek.

Az Igazságügyminisztérium is idő előtt küldte a csekkes levelet (10 rugó, ennyiért teszik közzé a mérleget).* Kifizetése kötelező. Sőőőt, az APEH küldött egy levelet hogy mivel 2007-től köteles leszek elektronikusan adóbevallani, MOST menjek el az okmányirodába, ügyfélkapu regisztrációra. Nem értem. Csak egy oka lehet (ismét), a pénz. Okmányirodai ügyintézés, illeték befizetés.
Mi jön ezután? Rendeletben köteleznek hogy GYORSAN igazolványcsere, jogsicsere, újraregisztrálás, vagy ilyesmi? Az is sok pénz lesz! Ugyanúgy mint az áfacsökkentés utáni áfaemelés.
Szerintem nemsokára a benzinár is megkapja a magáét, onnan jön a legnagyobb lé...
Mivel adózásban tudor ismerőseimmel nem tudtuk eldönteni hogy most melyik bevallást kell beadni (a levélben kettőt is említenek, egy autista logikájával megspékelve értelmezhetetlen hogy most melyik kell nekik), ezért felhívtam őket a megadott számon. Köölték velem hogy ők nem is az APEH (az APEH-től érkezett levélben volt benne a szám), hanem a magyarorszag.hu ügyfélszolgálata. De kis erőlködés után kapcsoltak. Gombok nyomogatása, majd jelentkezett a számítástechnika. Itt elbizonytalanodtam, mert én nem akartam olyat, egy bevallásokhoz értő ember kelett volna. De mindegy, szerinte az egyik bevallás ami kell, az a tuti.
Közben sasoltunk, neten keresgéltük, és szerintünk a másik bevaláás a nyerő.
Mindegy, Kitöltjük mindkettőt, és amikor készen van, akkor azt adjuk be amelyik nyert.
Kell az ügyfélkapu bejelentkezés dátuma (Minek is?). Nem tudom. De bejelentkezem és megnézem, hátha fennvan. wéwéwé pont magyarorszag pont hu. Nincs olyan menüpont hogy belépés. Wazze, nem lehet belépni! Komoly keresgélés a kormányzati portálon hogy beléphessek. Jajj. Ők is annyira értenek az internethez mint a háromnevű óertété asszonyság.

*Tényleg, IM. A levélben benne volt egy érdekes mondat, miszerint ha elektronikusan vallom be a mérleget, meg elektronikusan fizetek, akkor 10 rugó helyett csak 3 ezer a bevallás ára. Ollé, én már ügyesen ügyfélkapus regisztrált vagyok, szóval hajrá. Na igen. Kivéve hogy az IM honlapján nem lehet kibogarászni hogy hogyan kell elektronikusan bevallani. Na mindegy, megkérdezem telefonon másnap.
Megkérdeztem. Az államigazgatásban használt ügyfélkapu ide nem érvényes, hiszen ez másik államigazgatás. Eszközök kellenek, melyet be lehet szerezni annál a Kft-nél akit készségesen ajánl a Minisztérium telefonos ügyfélszolgálata. Vajon ki a tulajdonosa annak a cégnek? Nem tudom, de megnézni is felesleges.
A lényeg hogy itt kell időpecsét, mindenféle eszközök is, és a fizetési módozat is kicsit furán van megfogalmazva az oldalon. Nem idegenkedem az elektronikus eszközöktől, az internettől, de ilyen bonyolultságú feladatra a francnak van ideje. Ügyes munka volt.

Az adónkból kapják a fizetést azok akik ezt a fasza rendszert kitalálták.

Nincsenek megjegyzések: