május 12, 2006

Személyes

Ma vásároltam földiepret. Sooook pénzért. Kilója 1.500 Ft volt, fél kilót bírtam kifizetni.
Mivel nem is olyan régen (kettő nappal ezelőtt a vásárcsarnokban) vettem 800 Ft-ért gyönyörű epret, így rákérdeztem:
- Miért ilyen drága?
- Mert magyar! - hangzott a büszke válasz.
- De én ennél sokkal olcsóbban vettem a napokban epret - válaszoltam.
- Igen, de az külföldi volt!
- Igen, de mit számít?
- Nem olyan finom!
- Hááát, tévedés, mert az az eper nagyon finom volt!
- De ez akkor is magyar eper! - tért vissza végtelen ciklusba a srác.

Na, itt hagytam abba a dolgot, úgysem fogja megérteni. Szép dolog a magyar virtus meg minden, de ez itt és most túlzás volt. Megértem a termelők problémáját, magam is szívesen veszek magyar terméket, zöldséget, gyümölcsöt, amíg az ugyanannyiba, vagy kicsivel többe kerül. Támogassuk a magyar mezőgazdaságot.
De amikor a képlet úgy néz ki, hogy hibátlan áru mindkettő, és ugyanabból a pénzből fél kiló helyett egy kilót veszek, hááát, úgy nem fog menni kérem...
Kíváncsi vagyok, hogy ők vajon megnézik-e a vásárláskor hogy magyar gyártású ekét vagy metszőollót vesznek, vagy esetleg a vetőmagért vagy palántáért szívesen fizet-e kétszer annyit csak mert magyar.
Mit gondoltok honnan tankol a magyar mezőgazdász? A MOL-nál, vagy ahol éppen olcsóbb a gázolaj?


Nincsenek megjegyzések: