július 28, 2006

JabJab

Keresőoptimalizáló verseny
.
Sok embernek a keresőoptimalizálás mint szó kínaiul van, nem hogy még versenyezni is kéne vele...
Mindegy, a dolog valami ilyesmi:

Az interneten sok sok infó kering, lassan művészet valamit találni. Erre születtek a keresők (miért nem találók?, na mindegy), szóval a keresők keresnek, indexálják az egész nagy internetet.
(amely Ted Stevens amerikai szenátor szerint nem más mint "Series of tubes", vagyis egy "csövek sorozata". Felteszem őt sem az eszéért választották meg.)
Ha valakinek van egy jó weboldala, azon jó terméke, akkor szeretné azt eladni, jó lenne ha megtalálnák azok akik keresik. De ahhoz a keresőkben elöl kell szerepelni, ugyanis senki nem lapoz el a 200. oldalra a találatok között. Főleg ha a legjobb találatok elöl vannak.
Hogy ez így legyen, ehhez ad segítséget a
keresőoptimalizálás (SEO). A weboldal felépítése, a benne levő szöveg, kulcsszavak, ügyes apró trükkök amik segíthetik hogy a keresők feljebb rangsorolják az oldalt.
A
keresőmarketing pedig egy hasonló, de ebből következő műfaj, az a lényege, hogy aki keresgél valamit (lehet ez pizzafutár vagy virágbolt), az megtalálja. Vagy legalább hirdetését. Akkor amikor keresi. Ügyes szöveges hirdetéseivel a Google ebben első volt amikor megalkotta az AdWords-öt, egy hirdetési módot amely igencsak ügyesen céloz, kezelhető és olcsón működtethető. Jelzem, elsőként Magyarországon én tettem le az ide vonatkozó vizsgát :-)

Szóval a verseny. Valaki kitalálta, hogy arra a szóra hogy pillangószív, kéne egy versenyt nyomni, ugyanis a Google abban a percben nulla találatot adott erre a szóra.

















Most ugyanez a keresés 203 ezer találatot ad. Mindezt kilenc nap alatt.

Nincsenek megjegyzések: