július 15, 2006

Jogdíj


A kanadai jogvédő ügynökség ( az ottani artisjus) egy gyerekeknek szóló kampányt indított:
Kedves emberek ugyanúgy a gyerekeknél kezdik mint a nagy FMCG cégek, mint például a McDonald's. Amire ők felnőnek, teljesen egyértelmű lesz az olyan jogok megtagadása amelyek ma adottak. Mindezt a nagy kiadók érdekének védelmében, mindent a profitért!
(és senki ne merje énekelni a "Happy Birthday"-t társaságban, hiszen azzal is jogot sért!)

Az oldalon természetesen a szólásszabadság jegyében megtiltják a linkeket olyan oldalak felől akik kritizálják őket.






És megszületett az ellen-copyright mese is :-)





















És egy NAGYON érdekes videó:

Cory Doctorow két évvel ezelőtti előadása a Microsoft-nál, amiben elmeséli nekik hogy

1. A DRM rendszerek nem működnek
2. A DRM rendszerek ártanak a társadalomnak
3. A DRM rendszerek ártanak az üzletnek
4. A DRM rendszerek ártanak a művészeknek
5. A DRM rendszerek ártanak a Microsoft üzletének

A szöveg angolul és magyarul.

Vajon átment az üzenet?

(via Boing Boing)

Nincsenek megjegyzések: