december 01, 2007

Ködlámpa


Szeretnék tisztába tenni egy dolgot, mert úgy tűnik sokan nem ismerik az alapokat.

Ködlámpa. A nevében is ott van, ködben használatos eszköz. Vagy mondjuk esőben, amikor pályán szinte ködszerűen száll a víz a levegőben.
DE NEM VIZUÁL TUNING ESZKÖZ!

Egyáltalán nem lesz tőle dögösebb vagy szebb a verda, sőt. Az első ködlámpa a szembejövőt vakítja (esős időben az útról felcsillanó fény nagyon rossz!), a hátsó pedig egyszerűen zavaró.
Kontaktlencsét viselek, nekem minden fény erős, az éles fények pedig vakítanak.

Szóval kedves autóstársak! A KRESZ szerint:
44. § (4) Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják.

Rendőrt még nem láttam ezért büntetni, pedig a gyorshajtással egyenértékű veszélyt jelent a többiekre.

Szerintem egyszerű a megoldás. Rendőr megállít, szépen kiveteti a ködlámpa izzókat, és eltapossa. Minden alkalommal amikor ilyet lát.

Egyébként a legszebb az, amikor a balga autós észreveszi hogy hátul a jobb oldalon hiányzik egy izzó, és pótolja. És akkor nem egy, hanem egyből kettő ködlámpával virít hátul.
Eszementnek eszébe sem jut, hogy ez azért van, mert a gyártó készít jobbkormányos gépeket is, és egyszerűbb így megoldani a kétféle verziót. De amikor felszerelik az autót, akkor nem tesznek bele izzót és kész. Az nem jelenti azt hogy pótolni kéne!

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Olvasok szépen visszafele az írásaidban, sok esetben nagyon találók.
A ködlámpa viszont fóbia.
Aki erős esőben ködlámpát használ az nem 100as ezt aláírom, mert minek, semmi értelme, csak rosszabb. De ha normál viszonyok mellett arra használja, hogy jobban belássa az útszélét az miért is zavar bárkit? Ha jóltudom (de kilehet menni és megnézni az autón) a normál ködlámpa csak akkor világít a szemedbe ha leülsz a földre.
standP