Régi, lerágott csont ez, de ismét felhozom, mert született egy említésre méltó ítélet, is egy említésre méltó blogbejegyzés.
A lényeg, hogy egy bíró egyszercsak megelégelte hogy a parkolási társaság bemegy a bíróságra, felmutat egy excel táblát, istenbizonyra mondja hogy a rendszer zárt, és megnyer mindent az autóssal szemben. A rendszer NEM zárt, erről már ezer alkalommal meggyőződhetett akárki, sokszáz eset van amikor lebontott autó halott tulajdonosa parkolt vele, satöbbi.
Ráadásul a rendszer hiába zárt, ha az egysejtű azt ír be amit akar, és akkor amikor akarja. Bizonyítási kötezettsége az autósnak van, hogy NEM járt ott.
Pluszban aki megpróbál parkolni Budapesten, az látja hogy a parkolási rendszer NEM oldott meg problémákat. De legalább ott is kell fizetni ahol felesleges, mert nincs veszekedés a helyekért (Naphegy).
Az eladott követelések, a rendszer használhatatlansága, ügyfélszolgálati munka hiányosságai, az ÁFa csalás egyértelmű jelenléte a rendszerben* senkit nem zavar, a parkolási társaságok élnek és köszönik, jól vannak. De legalább innentől a közterületes is oszthat majd pontokat. Újabb rés a pajzson. Adott esetben a jogosítványom egy olyan ember kezében van akire (legyünk őszinték!) még a pázsitot sem bíznánk rá a ház előtt.
* Amikor a parkolótársaság büntet, akkor kiveti az eredeti parkolás árát is. Abban van Áfa tartalom (a büntiben nincs). Így ezt annak ellenére befizetni tartozik, hogy nem érkezett be a pénz (nekem is így kell tennem, ők is egy cég, ez rájuk is vonatkozik). Amikor tavaly kiküldtek sokmilliárd sok éves lejárt követelésről papírt, azok mindegyikének az áfáját is befizették abban az évben ugye? HA igen, akkor az áfás számla kiállítása nem okoz gondot ugye? Mármint arra az évre amikor a büntetés megszületett... Az APEH-et egy ilyen egyértelmű csalás nem érdekli. Naná, állásával játszana bármely revizor aki belekezd egy ilyen ügybe bármely parkolócégnél....
Hogy miért is? Ja, egyszerű a képlet, Tessék számolni egyszer. A magán parkoló mennyi parkolóhely felett ellenőríz, mennyi a bevételük, és akkor az év munkanapjaira mennyi bevétel jut per parkolóhely.
Én végigszámoltam. Az eredmény igencsak érdekes. Büntetések nélkül(!) számolva a parkolóhelyeket napi kihasználtsága 2,5 óra. Vagyis a lehetésges 10-ből 2,5 óra... Így egyértelmű hogy a forgalomszabályozás mint lehetségek érv a parkolási fizetés mellett kiesett, hiszen nincs tülekedés a parkolóhelyekért. De mivel ez láthatóan nem így van, ezért belép a második szempont. Ha a bevételek ilyen alacsonyak, akkor a cég csal. Adót és az önkormányzatoknak fizetendő összeget. Ezért bizony kultúrországokban börtön jár. Itt nem.
Ráadásul ott a büntetésben érdekelt parkolóőr, a szabálytalanságok és jogtalanságok sora.
És lehet panaszkodni hogy itthon a legmagasabb a rokiengedélyek száma a lakossághoz képest.
Szerintem AZT orvosolni kell (szemét aljas banda aki rokkantkártyával parkol jogtalanul), de továbbra is felületi kezelés, a bajok oka nem itt van.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése