Nagyon érdekes könyvet olvasok. a Címe: Szabad kultúra.
Egyébként letölthető, de én szeretek este az ágyban olvasgatni, ezért megvettem. Érdemes volt, aki ilyen magvas gondolatokat fogalmaz meg ilyen tisztán, az biza kapjon pénzt is érte!
Íme egy érdekes számsor a könyvből:
"2002-ben az RIAA azt jelentette, hogy a CD-eladások 8,9 százalékkal, 882 millióról 803 millió lemezre estek vissza, míg a bevétel 6,7 százalékkal csökkent{12}. Ez csak megerősíti az elmúlt néhány évben tapasztalt tendenciát. Az RIAA ezért az internetes kalózkodást okolja, bár a visszaesést számos egyéb dolog is okozhatja. A SoundScan például több mint 20 százalékos visszaesést jelzett a CD-kiadás terén 1999 óta. Ez bizonyos mértékben kétségtelenül a csökkenő eladások számlájára is írható. A veszteség legalább egy részéért pedig a növekvő árak tehetők felelőssé. „1999 és 2001 között a CD-k átlagára 7,2 százalékkal emelkedett, 13,04 dollárról (2608 Ft) 14,19 dollárra (2838 Ft{13}).” A csökkenés egy részében a média más ágazataival való verseny is szerepet játszhatott. Amint Jane Black a Business Weekben írja: „A Pop, csajok, satöbbi (High Fidelity) című film zenéjének listaára 18,98 dollár (3796 Ft). A teljes film [DVD-n] 19,99 dollárba (3998 Ft) kerül{14}.”
De tegyük fel, hogy az RIAA-nak igaza van, és a CD-eladások számának csökkenéséért teljes egészében az internetes fájlcsere tehet? felelőssé. Van egy bökkenő: ugyanabban az időszakban, amikor az RIAA becslése szerint 803 millió CD-t adtak el, szintén az RIAA becslése szerint 2,1 milliárd CD-t töltöttek le ingyen. Így, bár 2,6-szer annyi CD-t töltöttek le ingyen, mint amennyit összesen eladtak, az eladások bevétele mindössze 6,7 százalékkal csökkent."
Ugye? Hoppá.Érdekes, - ugyancsak a könyvből jön a gondolat - hogy eddig az összes sikítva tiltakozás az új technikák jogsértő felhasználási lehetőségeiről vaklárma volt.
A rádió nem gyilkolta le a zeneipart. Sőőőt, segíti és fizet.
A kazettás magnó nem gyilkolta le a lemezipart. Sőt.
A VHS nem gyilkolta le a TV-t, sem a mozit.
Ráadásul egy idő után a kiadók (lemez, zene, stb) szépen elkezdték felhasználni a technológiá, szép summát szakítanak belőle. Most jön a P2P technológia, és ismát farkast kiáltanak. Vajon ki hisz nekik a fenti adatok tükrében?
Mára már minden normális ember látja és utálja az RIAA-t, mert gondolkodás helyett arogánsan támadja a P2P-t, a "kalózokat". Kíváncsi vagyok, hogy vannak-e kutatásaik arra, hogy mennyire árérzékeny a piac. Lehet hogy 10% árcsökkenés 10-15% forgalomnövekedéssel jár. Akkor pedig mire is a nagyhalál?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése